• 14 kwietnia 2019

    Turbo Charger

    Nasza firma, Turbo Charger przede wszystkim zajmuje się regeneracją turbosprężarek. Naprawiamy turbosprężarki  do aut osobowych, dostawczych, ciężarowych oraz maszyn rolniczych.

    W Turbo Charger możesz nabyć nowe turbosprężarki  oraz urządzenia zregenerowane w naszym zakładzie. Na nasze produkty dajemy pełną gwarancję.

    Skupujemy również uszkodzone turbosprężarki pochodzące z aut osobowych i dostawczych, oraz aut ciężarowych.

    Diagnostyka – za pomocą najnowocześniejszego sprzętu przeprowadzamy diagnostykę turbin.

    Serwis klimatyzacji – dokonujemy kontroli szczelności układu klimatyzacji, odzyskiwanie i odwodnienie czynnika, separowanie zużytego oleju, napełnianie nowym olejem i czynnikiem chłodzącym R134a.

    W naszym warsztacie samochodowym wykonujemy pełną gamę napraw samochodów osobowych jak i dostawczych.

    Telefoniczny kontakt z  pracownikami Turbo-Charger jest możliwy:

    od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 16:00 oraz w soboty w godz. 8:00 – 12:00 pod numerem telefonu:
    Turbiny +48 695-584-500,
    Warsztat samochodowy +48 665-832-070

    Wiadomości e-mail należy kierować pod adres poczty elektronicznej:
    p.lewandowski[at]turbo-charger.pl
    allegro[at]urbo-charger.pl

     Zapraszamy 🙂

  • 29 marca 2019

    Polskie samochody o których nie słyszałeś

    FSO Beskid 

    Za projekt jego karoserii odpowiada Krzysztof Maissner z Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Szefem całego zespołu projektantów był Wiesław Wiatrak. Prace nad autem rozpoczęto w 1981 roku. Rok później gotowe już były plany konstrukcyjne, a wiosną 1983 roku zaprezentowano pierwszy gotowy egzemplarz. Do momentu zakończenia projektu powstało 7 egzemplarzy modelu.

    Beskid charakteryzował się bardzo niskim współczynnikiem oporu powietrza, który wynosił Cx=0,29, dzięki czemu przy prędkości 90 km/h zużywał zaledwie 3,9 litra benzyny na 100 km. Tak niskie zużycie paliwa było związane jednak przede wszystkim z małą pojemnością chłodzonego cieczą silnika (0,6-litrowa jednostka rozwijała 28 KM mocy) oraz niewielką masą, wynoszącą 630 kg. Seryjna produkcja auta nigdy się nie rozpoczęła.

    Jednobryłowe nadwozie Beskida zostało opatentowane, ale brakowało funduszy na przedłużenie patentu. Po jego wygaśnięciu w 1993 roku nastąpiła premiera Renault Twingo, którego bryła przypominała polską konstrukcję. Samochód szybko stał się hitem w Europie i w prawie niezmienionej formie był produkowany do 2007 roku.

    FSO Ogar LS

    Jedyny prototypowy egzemplarz Ogara zbudowany został w 1977 roku. Konstrukcja pojazdu oparta została na płycie podłogowej samochodu Polski Fiat 125p, z którego przejęto również elementy układu napędowego, jezdnego i hamulcowego. Charakterystyczną cechą tego pojazdu była nowoczesna i dynamiczna stylizacja nadwozia zaprojektowana przez Cezarego Nawrota oraz zastosowane na wzór samochodów sportowych – chowane elektrycznie reflektory. Nadwozie wykonane było z laminatu, stworzonego z połączenia żywicy epoksydowej z włóknem szklanym. Dodatkowym sportowym akcentem były obręcze kół wykonane ze stopów metali lekkich. Nadwozie Ogara projektowane było z uwzględnieniem przepisów Ministerstwa Transportu Stanów Zjednoczonych w związku z czym model ten wyposażony był w duże, wystające zderzaki oraz lampy obrysowe na przednich i tylnych błotnikach. Do wnętrza nowoczesnego można było się dostać poprzez troje drzwi. W samochodzie przewidziano 4 miejsca na miękkich i komfortowych, przez co mało sportowych fotelach. Prototyp przejechał ponad 70 tys. km i mimo pozytywnych o nim opinii nie został wdrożony do produkcji. Powodem był duży stopień zaawansowania prac nad funkcjonalniejszym Polonezem. Poza tym brakowało uzasadnienia do rozpoczęcia w Polsce produkcji samochodu sportowego

    Jedyny egzemplarz Ogara znajduje się w Muzeum Motoryzacji w Warszawie przy ulicy Filtrowej, a odlew nadwozia obejrzeć można na Wydziale Mechanicznym Wojskowej Akademii Technicznej


    FSO Wars
    Wars opracowany został w ramach przyjętych w 1981 roku przez FSO założeń dotyczących przyszłych produktów fabryki. Poszukiwano wówczas możliwości wprowadzenia do oferty nowoczesnego samochodu, spełniającego wymagania ówczesnego rynku. Mając na uwadze ograniczenia finansowe i techniczne krajowego przemysłu, równolegle do prowadzonych prac konstrukcyjnych poszukiwano partnera zagranicznego, który zaoferowałby licencję na produkcję samochodu spełniającego polskie oczekiwania oraz zapewnił dostęp do źródeł finansowania. FSO Wars zaprezentowany został po raz pierwszy na początku 1986 roku przedstawicielom prasy na zamkniętej konferencji. Oficjalna prezentacja miała miejsce w Warszawie w październiku 1986 roku, gdzie przedstawiono dwa prototypowe egzemplarze tego modelu. Badania stworzonych pojazdów prowadzono do 1987 roku. Dalsze prace konstrukcyjne zakończono w związku z zaawansowaniem rozmów z koncernem FIAT oraz brakiem środków finansowych.

    Polski Fiat 1100 Coupe (1975 r.)

    FSO 1300 Coupé – prototyp polskiego samochodu sportowego produkcji FSO, skonstruowany w latach 1973–1974, a zaprezentowany w 1974 roku podczas wystawy „Warszawa XXX”. Nazywany „polskim Lotusem Espritem”.

    Model skonstruowano w oparciu o rozwiązania techniczne opracowane w OBRSO oraz zapożyczone z Fiata 128 Rally, jednak do jego opracowania wykorzystano również podzespoły Fiata X1/9 oraz Polskiego Fiata 125p. Elementy układ napędowego, jezdnego, hamulcowego oraz wyposażenia zaadaptowano z modelu Fiat 128 Rally. W instalacji elektrycznej zastosowano rozwiązania z Fiata 128 oraz Polskiego Fiata 125p.

    Nadwozie, zaprojektowane przez Zbigniewa Wattsona, miało modny ówcześnie kształt klina. Deska rozdzielcza, wykonana z tworzywa sztucznego, była bogato wyposażona w przełączniki i wskaźniki przejęte z samochodów marki Fiat. Z przodu znajdowały się dwa fotele kubełkowe, a z tyłu niewielka kanapa. Do wad samochodu należały niskie właściwości jezdne oraz słabe osiągi – silnik , umieszczony poprzecznie z tyłu, dysponował mocą 75  przez co zapewniał maksymalną prędkość 140 km/h. Produkcji seryjnej nigdy nie uruchomiono, ze względów ekonomicznych. Po kilku latach od powstania zdecydowano o zniszczeniu jednego prototypu, ze względu na uznanie za model nie przydatny w sporcie oraz przy rozwoju dalszych konstrukcji FSO.

    (wikipedia)

     

  • 11 lutego 2019

    Wiosna za zakrętem

    Gdy za oknem coraz więcej słońca, to znak, że za chwile będziesz częściej używał swoje auto. Może nawet skusisz się na wspólny wypad za miasto z najbliższymi. Dlatego warto już teraz dokonać przeglądu auta po zimie.  Poniżej znajdziecie kilka rad, o których warto pamiętać przed przygotowaniem auta do wiosny.
    1. Mimo, że kolejny rok zima jest raczej dla nas łaska, to i tak po tej porze roku warto sprawdzić elementy układu zawieszenia.  Zwróćmy więc uwagę na przeguby drążków kierowniczych, przekładni kierowniczej lub końcówek drążków, jak również stan amortyzatorów. Właśnie te elementy, szczególnie na lokalnych drogach,  są narażone na największe obciążenia. Po za tym ich wymiana jest szybka i niezbyt kosztowna.

     

    1. Pierwsze promienie wiosennego słońca to również dla niektórych kierowców pokusa by zmienić opony zimowe na letnia. Jako doświadczony warsztat radzimy poczekać aż temperatura rano będzie oscylować koło 7 stopni Celsjusza. Lepiej nie kierować się temperaturami w południe, ponieważ nad ranem mogą jeszcze zdarzać się przymrozki. W takiej sytuacji auto na letnich oponach nie będzie zachowywało się stabilnie na drodze.

     

    1. Piasek z solą, błoto pośniegowe, to wszystko ma wpływ na zamontowane w Twoim aucie tarcze i klocki hamulcowe. Warto więc i ten element sprawdzić w trakcie przed wiosennej wizyty u mechanika. Szybki ogląd i ewentualna wymiana tych elementów hamujących może uchronić Cię przed wieloma kłopotami na drodze.

     

    Pamiętaj również, że pozimowe uruchomienie klimatyzacji warto rozpocząć od jej sprawdzenia. Polecamy wykonanie odgrzybienie i czyszczenia Klimy wraz z wymianą filtra kabinowego. Małym kosztem możesz zapewnić sobie lepszy komfort jazdy w sezonie letnim .

    Jak sami widzicie podstawowe przygotowanie pojazdu do nowej pory roku wcale nie musi być czasochłonne ani drogie.  Warto już dziś umówić się na profesjonalny przegląd w swoim warsztacie samochodowym

  • 22 listopada 2018

    Józef Hofmann czyli wynalazca wycieraczek

    Józef Hofmann urodził się w 1876 roku w Krakowie. Jego rodzice byli muzykami, więc już od najmłodszych lat życia zajął się on grą na pianinie, stając się z czasem jednym z najwybitniejszych artystów, który dawał koncerty przed europejską publicznością już w wieku 10 lat. Niesamowity talent fortepianowy to nie jedyna wyróżniająca cecha Józefa Hofmanna, zapisał się w historii także za sprawą opatentowania aż 70 wynalazków, m.in. spinacza i urządzenia do mierzenia siły dotyku pianisty.

    Rewolucja w motoryzacji – wycieraczki do szyb

    Hofmann słynie, między innymi, z wynalazku, który miał niebagatelne znaczenie dla rozwoju motoryzacji. Chodzi o wycieraczki do szyb. Polak wpadł na ten pomysł, inspirując się metronomem służącym do podawania tempa utworu. Wycieraczki samochodowe mają ogromny wpływ na bezpieczeństwo i komfort jazdy, ponieważ zapewniają odpowiednią widoczność nawet w trudnych warunkach atmosferycznych. Mimo iż korzysta z nich każdy kierowca, niewielu z nas zdaje sobie sprawę, że to rodakowi zawdzięczamy to rozwiązanie. Na tym nie koniec, ponieważ Józef Hofmann opracował nawet własny automobil, którym zwiedził w 1904 roku całą Europę. Pamięć o nieprzeciętnych dorobku polskiego wynalazcy starają się wzmocnić niektórzy przedsiębiorcy związani z branżą motoryzacyjną.

    ,,Byłoby szkoda, gdyby w branży zapoczątkowanej przez naszego rodaka brakowało polskich akcentów” – mówi Maciej Nowopolski, współwłaściciel firmy Oximo. – ,,Z tego względu, staramy się na każdym kroku podkreślać historyczne zasługi Józefa Hofmanna, a także wprowadzać innowacje do produkowanych przez nas wycieraczek, tak aby ponownie produkt ten był kojarzony z Polską.”

    Lista  Polaków, którzy przyczynili się do kluczowych i niezwykle przydatnych odkryć jest znacznie dłuższa i niewątpliwie warto ją poznać. Wystarczy tu wspomnieć choćby innowacyjny zderzak Lucjana Łągiewki, kamizelkę kuloodporną autorstwa Jana Szczepanika i Kazimierza Żeglenia albo… pierwszy model śmigłowca, który zbudował Adam Ostaszewski. Pozostaje trzymać kciuki za współczesnych polskich naukowców i wynalazców, aby lista ta na nowo zaczęła się dynamicznie rozwijać.

    (40ton)

     

  • 15 października 2018

    Isle of Man TT Festival

    Isle of Man TT Festival to najbardziej niebezpieczny z legalnych zawodów motocyklowych na świecie. Impreza rozgrywana jest nieprzerwanie od 1907 właśnie na malowniczej Wyspie Man. Wydarzenie to w latach 1949–1976 było częścią FIM Motocyklowych Mistrzostw Świata. Jednak w związku z wieloma kontrowersjami związanymi z bezpieczeństwem, w 1977 roku wyścig wypadł z kalendarza mistrzostw.  Od tego czasu impreza funkcjonuje  w formule TT pod patronatem Departamentu Turystyki Wyspy Man – Isle of Man TT Festival.

    Zawodnicy nie ścigają się na torze tylko na normalnych drogach publicznych. Na trasie praktycznie nie ma żadnych zabezpieczeń za to są kamienne murki czy drewniane płoty. Specyfika „toru” powoduję, że sam tor jest zagrożeniem dla kierowcy a jeśli dodamy średnią szybkość przelotową w granicach 200 km/h, to mamy wyobrażenie wyjątkowości tych zawodów. Widać to, również w statystykach wypadków. Od 1907 roku na torze zginęło 245 zawodników.

    Następne zawody odbędą się w dniach 24 maja – 7 czerwca 2019 roku 

    foto:en.wikipedia

  • 28 września 2018

    Wyścig Le Mans

    Pierwszy wyścig 24h Le Mans odbył się 26 maja 1923 roku. Od tej pory był rozgrywany corocznie, z wyjątkiem lat 1936 oraz 1940-1948. W pierwszych latach zawodnicy startowali indywidualnie, z czasem zostały wprowadzone przepisy o dwuosobowych, a potem trzyosobowych zespołach.

    Do edycji w 2008 roku 24-godzinny wyścig Le Mans rozpoczynał się tradycyjnie w sobotę o godzinie 16:00. Wyjątkami od tej reguły były lata 1968, gdy wyścig został przesunięty, 1984, kiedy wyścig zaczął się o 15:00 z powodu odbywających się we Francji wyborów i w 2006 roku kiedy wyścig Le Mans rozpoczął się z opóźnieniem, co było spowodowane transmisjami z mistrzostw świata w piłce nożnej. Od 2009 roku wyścig rozpoczyna się o godzinie 15:00.

    W historii wyścigów dochodziło do wielu wypadków śmiertelnych. Jednym z nich był wypadek z 1955 roku, w którym silnik, maska i inne części rozbitego Mercedesa poleciały w tłum widzów, zabijając ponad 80 osób. Spowodowało to wycofanie się Mercedesa z wszelkich wyścigów, aż do 1988 roku i odwołanie wyścigów w Niemczech. Z tego samego powodu w Szwajcarii wprowadzono zakaz organizowania wyścigów, który został zniesiony w czerwcu 2007 roku.

    Tegoroczny wyścig wygrała Toyota ( Toyota TS050 Hybrid ), która zdetronizowała zespół Porsche.

    źródło i foto: wikipedia

  • 30 sierpnia 2018

    Szybszy od zimy

    Mimo, że to dopiero koniec lata i termometry na zewnątrz wskazują temperatury zdecydowanie dodatnie warto już pomyśleć o przygotowaniu samochodu do zimy. Już dziś możecie umówić się w warsztacie na wizytę ( warto pamiętać, że czasami przegląd naszego pojazdu nie będzie możliwy od ręki ) z odpowiednim wyprzedzeniem.

    Wiele prac można wykonać samemu lecz skoro w pobliżu masz zaufany warsztat samochodowy to po co brudzić sobie ręce.

    Opony

    Pierwsza myśl o zimie w kontekście użytkowania pojazdu mechanicznego, to oczywiście opony. Pamiętajmy jednak by zakładać je dopiero gdy temperatura za dnia zacznie spadać poniżej 7 stopni Celsjusza.

    Jeśli masz opony z poprzedniego sezonu  przed ich założeniem uważnie je oglądnij . Zwróć uwagę czy nie ma na nich śladów uszkodzeń np. przetarć czy wgnieceń. W warsztacie te czynności za Ciebie wykona przeszkolony pracownik.

    Płyny

    Nie pamiętasz kiedy zmieniałeś płyn w chłodnicy lub dolewałeś latem do chłodnicy wody ? Najwyższy czas by zadbać o ten element ochrony silnika. Dobry płyn, dobrany z zgodnie z zaleceniami producenta nie zamarza do – 30 stopni. Również jeśli dopiero kupiłeś auto i będzie to twoja pierwsza z nim zima bezwzględnie polecamy zmianę płynu chłodniczego.

    Ta prosta i w miarę tania operacja może zaoszczędzić ci wiele pieniędzy, które kosztowałby naprawa np. pęknięcia bloku silnika

    Warto już teraz w bagażniku zarezerwować miejsce na bańkę zimowego płynu do spryskiwaczy, który wlejemy gdy temperatura w nocy, na zewnątrz będzie zbliżać się do zera.

    Prostownik ? mówimy nie

    Jeśli masz diesla koniecznie sprawdź stan świec grzejnych.

    Czym wcześniej robi się ciemno tym bardziej Twoje auto staje się niewidoczne dla innych użytkowników dróg. Warto więc sprawdzić czy zapalają się wszystkie żarówki w oświetleniu zewnętrznym i czy reflektory przednie ustawione są prawidłowo.

    Oczyść przed zimą klemy akumulatora i sprawdź inne połączenia elektryczne. Szczególnie te, które narażone są na działanie wilgoci. A jeśli miałeś problemy z odpaleniem samochodu latem, to może najwyższa pora by sprawić auto nowy akumulator ?

    Po co się denerwować

    No po co ? Dlatego jeśli na pióro wycieraczki, które nie działało prawidłowo podczas letniego deszczu, machałeś ręką, to właśnie nadszedł czas by je wymienić. Niby prosta rzecz ale przy pierwszym opadzie śniegu może popsuć humor na cały dzień.

    Obok zimowego płynu postaw preparat silikonowy do gumowych uszczelek i preparat do wchłaniania wilgoci z zamków.

  • 23 lipca 2018

    Auto zastępcze

    Zgodnie z uchwałą Sądu Najwyższego z 17 listopada 2011 roku, dotyczącą wynajmu pojazdu na czas naprawy: samochód zastępczy z OC sprawcy zdarzenia przysługuje każdemu poszkodowanemu, jeżeli jest mu niezbędny do normalnego, codziennego funkcjonowania. Każdy pokrzywdzony ma prawo wynająć auto zastępcze na koszt ubezpieczyciela sprawcy niezależnie od tego, czy służy mu na co dzień do celów zarobkowych, dojazdu do pracy czy też jest użytkowany całkowicie prywatnie.

    Prawo do samochodu zastępczego zależy przede wszystkim od sytuacji w której zmuszeni jesteśmy rozważyć konieczność jego użycia. Możliwość taką daje nam ubezpieczenie OC sprawcy kolizji lub wypadku, polisa autocasco jeśli taką mieliśmy, a także naprawa pojazdu, który uległ awarii.

    Samochód z OC sprawcy kolizji lub wypadku

    Jeśli braliśmy udział w wypadku lub kolizji drogowej, mamy prawo do pojazdu zastępczego z polisy OC sprawcy. Zwrot kosztów jest możliwy kiedy:
    •    nie możemy używać samochodu w takim samym zakresie jakby szkody nie było,
    •    ponieśliśmy niezbędne wydatki do korzystania z pojazdu w takim samym zakresie, w jakim korzystalibyśmy z auta, gdyby nie uległ uszkodzeniu,
    •    nie mogliśmy zaspokoić swoich potrzeb związanych z poruszaniem się pojazdem mechanicznym

    Przed wynajęciem samochodu zastępczego należy złożyć w towarzystwie ubezpieczeniowym sprawcy  oświadczenie, że zamierzamy skorzystać właśnie z takiego rozwiązania. Aby nie stwierdzono, że chęć wynajmu pojazdu jest nieuzasadniona, należy podkreślić, że pojazd jest nam niezbędny, gdyż służy nam np. do dojazdu do pracy .

    Przy szkodzie częściowej ubezpieczyciel musi pokryć koszty wynajmu za faktyczny okres naprawy. A co z tzw. szkodą całkowitą ?. Uważa się, że od chwili otrzymania informacji o zakwalifikowaniu szkody jako całkowita ( gdy będzie połączona z informacją o wycenie wraku) wystarczy 7 dni na nabycie nowego auta i załatwienie formalności z tym związanych. Oczywiście to nie jest regułą, jednakże dłuższa zwłoka będzie prawdopodobnie wymagała  dodatkowego wyjaśnienia (udokumentowania przyczyny).

    Auto zastępcze z polisy autocasco lub assistance

    Umowa ubezpieczeniowa autocasco jest dobrowolną umową cywilną i jej warunki określają strony ją zawierające. Jeśli posiadamy polisę autocasco i w umowie przewidziany został taki zapis, przysługuje nam bezpłatny wynajem samochodu zastępczego. Niezbędne szczegóły o okolicznościach w jakich możemy liczyć na pojazd zastępczy znajdziemy w ogólnych warunkach ubezpieczenia. Należy zwrócić uwagę, że samochód zastępczy z polisy autocasco można wypożyczyć zazwyczaj na okres około 3 do 4 dni. Tak samo jednak pojazd może być tej samej lub niższej klasy, ale prawdopodobne, że np. ubezpieczyciel pokrywa jedynie część kosztów wynajmu, dlatego o dogodne zapisy należy wynegocjować przy kupnie polisy. Trzeba także podkreślić, że jeżeli z winy ubezpieczyciela nie otrzymamy należnego pojazdu, który należy nam się z polisy autocasco, możemy wynająć samochód na własny koszt i starać się o zwrot wydatków.

    Awaria w ramach gwarancji a auto zastępcze
    Nie wszystkie firmy zapewniają samochód zastępczy na czas naprawy pojazdu, który jest objęty gwarancją. Jeśli jednak mają taką usługę w swojej ofercie, to należy się nam ona tylko w przypadku całkowitej niesprawności naszego samochodu i kiedy warsztat przekroczył czas na naprawę. Auta dostaniemy wtedy na nie dłużej niż około 4 dni, a jeśli wcześniej rzeczoznawca stwierdzi, że zaistniała usterka powstała z naszej winy, będziemy musieli poradzić sobie sami.

    W przypadku oddania do naprawy auta po gwarancji, udostępnienie samochodu zastępczego zależy głównie od dobrej woli serwisu. Jeśli zdecydujemy się wynająć auto poza serwisem, w którym odbywa się naprawa, musimy liczyć się z koniecznością wpłaty kaucji.

  • 13 czerwca 2018

    Turbo

    Współczesne  silniki niezależnie od liczby cylindrów i pojemności wyposaża się w doładowanie. Najlepszą jego formą jest zastosowanie turbosprężarki.

    Konstruktorzy silników dążą do maksymalnego wykorzystania ich mocy przy zużyciu jak najmniejszej ilości paliwa .Sposobem na zwiększenie mocy silnika jest zamontowanie turbosprężarki.

    Turbosprężarka, na początku stosowana wyłącznie w samochodach ciężarowych, jest wynikiem wielu lat pracy nad zwiększeniem mocy jednostki napędowej przy jednoczesnym zmniejszeniu jej wagi i ilości dostarczanego paliwa. Jej konstrukcja pozwala na zwiększenie ciśnienia powietrza wprowadzanego do silnika przez wykorzystanie  jego energii  gazów wylotowych.  Rozwiązanie to szczególnie przydatne jest w silnikach Diesla, których konstrukcja nie pozwala na osiąganie takich parametrów mocy jak w silnikach zasilanych benzyną.

    W skład tego mechanizmu wchodzą dwie części – turbina i sprężarka zamontowane na jednej osi. Gazy wylotowe nakierowane na turbinę napędzają równocześnie wirnik sprężarki, która wtłacza do cylindra większą ilość powietrza. Dzięki takiemu rozwiązaniu do każdego cylindra kierowana jest  większa ilość powietrza, umożliwiając spalenie w tej samej objętości większej ilości paliwa, co przekłada się na wzrost mocy silnika.

    Turbosprężarka jako bardzo skomplikowany mechanizm jest częścią silnika a więc jest narażona na takie same oddziaływanie sił i temperatury. Wirnik turbiny pracuje z  prędkościami dochodzącymi do 200 000 obr/min, a w silnikach benzynowych, gdzie również montuje się te urządzenia, przepływające spaliny mogą osiągać temperaturę blisko 1000°C. Należy więc, bez żadnych wyjątków, rygorystycznie  przestrzegać zaleceń producenta odnośnie rodzaju i klasy lepkości oleju stosowanego w silniku.

    Jak więc dbać o silnik wyposażony w turbosprężarkę:

    –    Używać tylko olejów najwyższej jakości

    –    Po uruchomieniu silnika należy chwilę rozgrzać go na biegu jałowym, aby olej silnikowy dotarł w każdy jego zakątek, a w szczególności do turbiny

    –    Chcąc cieszyć się wieloletnią sprawnością turbiny nie wolno nagle gasić rozpędzonego do wysokich obrotów silnika. Przed wyłączeniem silnika, szczególnie po długiej lub dynamicznej jeździe, należy przez kilkanaście sekund wyhamować obroty turbiny pozostawiając silnik na biegu jałowym

    –    Regularna wymienia filtra powietrza zapobiegnie dostawaniu się z zassanym powietrzem pyłów do wnętrza silnika i turbiny

    –    Należy często sprawdzać poziom i stan oleju silnikowego, bo od jego kondycji i jakości zależy niezawodność i bezawaryjność pracy turbosprężarki – zanieczyszczenia w oleju lub jego niski poziom mogą doprowadzić do nieodwracalnych uszkodzeń turbiny lub zatarcia silnika.

    Jeśli nasza turbosprężarka zużywa się lub kupiliśmy samochód z niesprawnym „turbo” Możemy poddać sprężarkę regeneracji. W większości przypadków wystarczy regeneracja z wykorzystaniem nowych zestawów naprawczych. Koszt takiej regeneracji to ok. 600-1700 zł.  nie każda turbina nadaje się do prac naprawczych. Warto wtedy rozważyć kupno sprężarki zregenerowanej lub nowej. Cena nowej zależy od modelu samochodu lecz może być to wydatek ponad 5 tyś zł.

Najnowsze wpisy
Turbo-Charger

Nasza firma powstała w 1996 roku. Od samego początku postawiliśmy przede wszystkim na usługi związane z naprawą i regeneracją turbosprężarek. Przez kolejne lata wzbogacaliśmy zarówno nasz park maszynowy jak i zasoby pracownicze. Dziś jesteśmy w posiadaniu najwyższej klasy urządzeń mechanicznych wspomagających naprawę i regenerację turbosprężarek, które obsługują pracownicy posiadający specjalistyczne wykształcenie i stale dokształcający się.